Τρίτη 12 Απριλίου 2011

ΕΡΓΑΣΙΑ ΤΗΣ ΠΕΤΡΟΥ ΕΛΕΥΘΕΡΙΑΣ ΣΧΟΛ,ΕΤΟΣ 2007-08




ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΑΣΣΗΡΟΥ
ΜΑΘΗΜΑ: ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ
ΚΑΘΗΓΗΤΗΣ: ΓΙΟΥΒΑΝΟΥΔΗΣ ΛΑΖΑΡΟΣ
ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ: 2007-2008
ΤΑΞΗ: Α2 ΛΥΚΕΙΟΥ




ΤΙ ΓΝΩΡΙΖΟΥΝ ΟΙ  ΜΑΘΗΤΕΣ ΤΗΣ Α2 ΛΥΚΕΙΟΥ ΓΙΑ ΤΟ ΦΑΙΝΟΜΕΝΟ ΕΛ ΝΙΝΙΟ ΚΑΙ ΠΟΙΑ Η ΓΝΩΜΗ ΤΟΥΣ ΓΙΑ ΤΙΣ ΚΑΤΑΣΤΡΟΦΙΚΕΣ ΣΥΝΕΠΕΙΕΣ ΤΟΥ



ΤΗΣ ΠΕΤΡΟΥ ΕΛΕΥΘΕΡΙΑΣ



ΑΣΣΗΡΟΣ 2007







ΠΡΟΛΟΓΟΣ

            Στα πλαίσια του μαθήματος της Τεχνολογίας, οι μαθητές της  Α Λυκείου είχαμε την  υποχρέωση να  κάνουμε μια εργασία – έρευνα η οποία πραγματοποιήθηκε τον Απρίλιο 2008 με καθηγητή τον κ. Γιουβανούδη Λάζαρο. Σκοπός αυτής της έρευνας ήταν να μάθουμε το ποιες είναι οι γνώσεις των μαθητών της Α2 Λυκείου σχετικά με το φαινόμενο Ελ Νίνιο. Ευχαριστώ ιδιαίτερα την αδερφή μου Πέτρου Ελένη για τη βοήθεια που μου πρόσφερε σχετικά με την συγγραφή της εργασίας.      



ΜΕΡΟΣ 1 – Η ΔΙΑΤΥΠΩΣΗ ΤΟΥ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΟΣ

ΚΕΦΑΛΑΙΟ 1 – ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΤΟΥ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΟΣ

α) Εισαγωγή – Γενικά Στοιχεία

Το γνωστό φαινόμενο Ελ Νίνιο, ευθύνεται μάλλον για τα ακραία καιρικά φαινόμενα που έχουν πλήξει διάφορες περιοχές του πλανήτη μας (κυρίως στην Ευρώπη και την Ασία) και έχουν προκαλέσει το θάνατο χιλιάδων ανθρώπων, σύμφωνα με τους μετεωρολόγους. Οι καταρρακτώδεις βροχές και πλημμύρες έπληξαν μόνο την Ευρώπη και την Ασία τις τελευταίες ημέρες, σε αντίθεση με τις Ηνωμένες Πολιτείες και τις περιοχές της νοτιοανατολικής Ασίας που μαστίζονται από τη χειρότερη ξηρασία των τελευταίων ετών. Οι μετεωρολόγοι μάλιστα αναρωτιούνται αν οι πλημμύρες είναι μια αντήχηση του παρόμοιου -αν και λιγότερο σοβαρού- καιρού πριν δύο χρόνια, ώστε να αποτελεί ένα σήμα κινδύνου για τον πλανήτη μας. Παρά την αυξανόμενη υπολογιστική ισχύ των υπολογιστών, η πρόβλεψη του καιρού θα έχει για αρκετό χρόνο δυσκολίες στο τι θα συμβεί τις επόμενες πέντε ημέρες. Τα μοντέλα των κομπιούτερ που έχουν σχεδιαστεί από ειδικούς στις κλιματικές αλλαγές μπορούν να μας αποκαλύψουν την ποσότητα της βροχής που θα πέσει κατά μέσον όρο σε μια σαιζόν τα προσεχή έτη, αλλά δυστυχώς δεν μπορούν να σημειώσουν με ακρίβεια τα ακραία καιρικά φαινόμενα, όπως είναι οι ραγδαίες βροχοπτώσεις που γνώρισαν οι Ευρωπαίοι αυτή την εβδομάδα. Χαοτική προσέγγιση Γραφείο, συμφωνεί πως είναι λάθος να "συμπεράνουμε" έτσι εύκολα πως φταίει η κλιματική αλλαγή για τα ακραία φαινόμενα. "Το ξέρουμε πως η παγκόσμια θέρμανση ξεκίνησε και ότι πρόκειται να φέρει κάποιες αλλαγές, αλλά πρέπει να είμαστε προσεκτικοί στο να αποδώσουμε όλες αυτές τις αλλαγές στην παγκόσμια θέρμανση, επειδή η Γη είναι ήδη ένα πολύ μεταβλητό σύστημα. "Παρατηρούμε όλα αυτά τα γεγονότα από έτος σε έτος, μπορεί να είναι ασυνήθιστα, αλλά όμως δεν είναι  καινοφανή. Το Ελ Νίνιο είναι ένα φυσικό κλιματολογικό φαινόμενο στον ανατολικό Ειρηνικό που επηρεάζει καθοριστικά τους ανέμους και τις βροχοπτώσεις. Το El Nino συμβαίνει όποτε εξασθενούν οι συνηθισμένοι ανατολικοί ισχυροί αληγείς άνεμοι, επιτρέποντας στο θερμότερο νερό από το δυτικό Ειρηνικό  να ρέει προς την ανατολή. Αυτό αλλάζει το επίπεδο της θαλάσσης, ενισχύει το θερμό νερό της επιφάνειας στην ακτή της Νότιας Αμερικής, και αυξάνει τη θερμοκρασία του νερού στον ανατολικό Ειρηνικό. Συγχρόνως τα σύννεφα καταιγίδας σχηματίζονται πάνω από τον κεντρικό Ειρηνικό κι όχι στον δυτικό. Όμως έτσι τα ψυχρά και πλούσια σε τροφή νερά των βαθυτέρων στρωμάτων δεν μπορούν να αναδυθούν στην Βόρεια και Νότια Αμερική με αποτέλεσμα τα θαλάσσια είδη της περιοχής να υποφέρουν από έλλειψη τροφής. Η θερμοκρασία των νερών επιφανείας μπορεί να φτάσει μέχρι και 3ο πάνω από το κανονικό. Κατά τη διάρκεια του 1998 έπληξαν τις χώρες της νότιας Αμερικής, της Αφρικής και της ανατολικής Ασίας, μεγάλες πλημμύρες και ξηρασία. Σύμφωνα με τους επιστήμονες, όσο αυξάνεται η θερμοκρασία του πλανήτη, τόσο πιο συχνά θα εμφανίζεται το φαινόμενο Ελ Νίνιο. Σύμφωνα με τον γενικό διευθυντή του Παγκόσμιου Ταμείου για τη Φύση (WWF) Κλοντ Μαρτέν, οι κλιματικές αλλαγές και η κακή διευθέτηση των ποταμών είναι υπεύθυνες για τις καταστροφικές πλημμύρες στην Ευρώπη. Όπως τόνισε σε συνέντευξη του ο Μαρτέν, από τη μια μεριά οι κλιματικές αλλαγές οδήγησαν σε μία αύξηση των ακραίων μετεωρολογικών φαινομένων και από την άλλη η διαχείριση των ποταμών κατά τις τελευταίες δεκαετίες, με μία μαζική διευθέτηση των ποταμών και μία έλλειψη εκτάσεων για την ταμίευση των πλημμυρών, έχουν διαδραματίσει έναν αποφασιστικό ρόλο για την παρούσα καταστροφή. Μάλιστα καλεί τους αρχηγούς των κρατών που θα συμμετέχουν στην παγκόσμια σύνοδο για την διαρκή ανάπτυξη στο Γιοχάνεσμπουργκ, που αρχίζει στις 26 Αυγούστου, να δεσμευθούν για μία καλύτερη διαχείριση των υδάτινων οδών. Οι υπεύθυνοι του WWF εκτιμούν πως στους φυσικούς ποταμούς έχουμε κατασκευάσει κανάλια από τα οποία το νερό δεν μπορεί πλέον να διαφύγει, αλλά οι κλιματικές αλλαγές, η διάβρωση των εδαφών, η μείωση της επιφάνειας των δασών συμβάλλουν ώστε η κατάσταση να επιδεινώνεται κάθε χρόνο. Μελέτες μάλιστα ειδικών έχουν δείξει πως οι ποταμοί δεν έχουν την έκταση που χρειάζονται, ώστε να έχουν επαρκείς φυσικές ζώνες απορροής πλημμυρών. Οι πρόσφατες καταστροφικές πλημμύρες στην Ευρώπη και την Κεντρική Ασία αλλά και οι ξηρασίες στην Νοτιοανατολική Ασία, φαίνεται να αποτελούν μία ακόμη δραματική προειδοποίηση της Φύσης. Προειδοποίηση για το τι πρόκειται να συμβεί στον πλανήτη, αν συνεχιστεί η κακή διαχείριση του περιβάλλοντος από τον άνθρωπο. Όμως σε λίγες ημέρες -26 Αυγούστου 2002- συνέρχεται στο Γιοχάνεσμπουργκ η Παγκόσμια Διάσκεψη για το Περιβάλλον και την Αειφόρο Ανάπτυξη, χωρίς όμως ελπίδες επιτυχίας αφού οι πλούσιες χώρες σαν τις Ηνωμένες Πολιτείες, δεν δείχνουν καμία διάθεση να υιοθετήσουν ένα πρόγραμμα προστασίας του περιβάλλοντος και να δεσμευτούν ότι θα το εφαρμόσουν. Η απόφαση των ΗΠΑ να μην συμμετάσχει ο πρόεδρος Μπους μέρος στη διάσκεψη του Γιοχάνεσμπουργκ και να έχουν υποβαθμισμένη συμμετοχή δείχνει τον δρόμο που ακολουθεί η χώρα που μολύνει το περιβάλλον περισσότερο από όλες τις άλλες. Πρέπει να επισημανθεί ότι είναι ιδιαίτερα απογοητευτικό, ότι οδηγήθηκαν σε ναυάγιο και οι τέσσερις προπαρασκευαστικές συναντήσεις που έγιναν για να συνταχθεί ένα προσχέδιο διακήρυξης. Φαίνεται ότι πρωτοπόρες και σε αυτή την διάσκεψη, όπως και στην επικύρωση του πρωτοκόλλου του Κιότο, θα είναι οι χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Ο πρόεδρος της Επιτροπής Περιβάλλοντος του ΟΗΕ όμως κάλεσε τις πλούσιες βιομηχανικές χώρες να αναλάβουν τις ευθύνες τους για τις καταστροφικές πλημμύρες, οι οποίες οφείλονται στις κλιματικές αλλαγές, που προκαλούνται από την ανθρώπινη δραστηριότητα. Σύμφωνα με την τελευταία έκθεση του ΟΗΕ, που θα συζητηθεί στη Διάσκεψη του Γιοχάνεσμπουργκ, σήμερα το 40% του πληθυσμού της Γης δεν έχει πρόσβαση σε αρκετό νερό, ενώ το 2025 δεν θα έχει πρόσβαση το 50%. Στις περισσότερες χώρες της Ασίας, της Αφρικής και της Λατινικής Αμερικής, δεκάδες χιλιάδες άνθρωποι, ιδιαίτερα τα παιδιά, πεθαίνουν από δίψα, από πείνα, από ασθένειες. Και η κατάσταση χειροτερεύει με τις καταστροφές των δασών, την ερήμωση άλλοτε καλλιεργήσιμων εκτάσεων και την πλήρη ανατροπή της οικολογικής ισορροπίας. Όμως οι ΗΠΑ δεν δείχνουν να συγκινούνται από αυτές τις εικόνες του Τρίτου Κόσμου και να βοηθήσουν στην επερχόμενη καταστροφή του πλανήτη μας. Ας μην ξεχνάμε ότι οι ΗΠΑ δεν υπογράφουν το Πρωτόκολλο του Κιότο, για να μη βλάψουνι τα Αμερικανικά συμφέροντα, όπως δήλωσε ο πρόεδρος Μπους.




 β) Παρουσίαση του προβλήματος
ü        Θέματα μελέτης

                   i.            Τι είναι το φαινόμενο Ελ Νίνιο
                ii.            Οι συνέπειες για τον πλανήτη μας
              iii.            Τρόποι αντιμετώπισης του φαινόμενου
              iv.            Οι παράγοντες δημιουργίας του φαινόμενου
                 v.            Τα χρόνια στα οποία οι συνέπειες θα είναι τραγικές για τον πλανήτη μας
              vi.            Τις περιοχές εμφάνισης του φαινόμενου
            vii.            Αν το Ελ Νίνιο θα απειλήσει πολλούς ανθρώπους

ü       Οριοθέτηση
Θα ερευνηθούν τα προηγούμενα θέματα μελέτης στους μαθητές Α Λυκείου Ασσήρου, το σχολικό έτος 2007-2008.
         
ü      Μεταβλητές
Εξαρτημένη: Οι μαθητές της Α Λυκείου
Ανεξάρτητη: Η γνώμη τους



ΚΕΦΑΛΑΙΟ 2 – ΣΚΟΠΟΣ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ

Θα μελετηθούν όλα τα θέματα που αναφέρθηκαν στο προηγούμενο κεφάλαιο.




ΚΕΦΑΛΑΙΟ 3 – ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΚΟΙΝΩΝΙΚΩΝ ΑΝΑΓΚΩΝ

Η έρευνα έγινε για να καταγράψει τις γνώμες των μαθητών για το τι γνωρίζουν για το φαινόμενο      Ελ Νίνιο. Μέσα από αυτή την διαδικασία μπορούμε να κερδίσουμε πολλά. Αρχικά θα πάρουμε πληροφορίες γι’ αυτό το πολυσυζητημένο φαινόμενο. Θα ενημερωθούμε για τις καταστροφικές συνέπειες για τον πλανήτη μας και θα δραστηριοποιηθούμε ώστε να βρούμε τρόπους αντιμετώπισης για να σώσουμε τον πλανήτη μας. Επίσης γνωρίζοντας για τα περιβαλλοντικά προβλήματα θα ευαισθητοποιηθούμε και θα συμμετέχουμε σε διάφορες περιβαλλοντικές ομάδες για να σώσουμε το περιβάλλον στο οποίο ζούμε εμείς και αργότερα τα παιδιά και τα εγγόνια μας.    


ΚΕΦΑΛΑΙΟ 4 – ΟΡΙΣΜΟΙ

Ελ Νίνιο: Αναφερόμαστε σ’ αυτήν την ιδιαίτερη ζεστή περίοδο, που εμφανίζεται περιοδικά και συνοδεύεται από ισχυρές βροχοπτώσεις και αναγνωρίζεται ως ευρείας κλίμακας φαινόμενο ωκεάνιας θέρμανσης.
Southern Oscillation (s.o.):  Με τον όρο Southern Oscillation που σημαίνει νότια ταλάντωση και τον απέδωσαν στην “τραμπάλα” αυτή των βαρομετρικών του Ειρηνικού. Πρόκειται για ένα στάσιμο κύμα, μια μάζα αέρα που ταλαντούται κατά μήκος της Γραμμής Αλλαγής Ημερομηνίας στις τροπικές περιοχές.
Λα Νίνια: Είναι ουσιαστικά το αντίθετο του Ελ Νίνιο και συνοδεύεται με μικρότερη συχνότητα, ωστόσο επηρεάζει κι αυτή το παγκόσμιο καιρικό μοντέλο προκαλώντας αλλαγές αντίθετες του Ελ Νίνιο.
ΚΕΦΑΛΑΙΟ 5 – ΔΙΑΜΟΡΦΩΣΗ ΤΗΣ ΥΠΟΘΕΣΗΣ

·        Το 10% των μαθητών γνωρίζει για το φαινόμενο Ελ Νίνιο.
·        Το 40% των μαθητών δεν γνωρίζει τις συνέπειες του φαινόμενου για τον πλανήτη μας.
·        Το 100% των μαθητών δεν ξέρει τα χρόνια στα οποία οι συνέπειες θα είναι τραγικές για τον πλανήτη μας.
·        Γνωρίζουν οι μαθητές σε ποιες περιπτώσεις εμφανίζεται το φαινόμενο Ελ Νίνιο.
·        Το 85% των μαθητών γνωρίζει ότι το Ελ Νίνιο θα απειλήσει πολλούς ανθρώπους.

ΚΕΦΑΛΑΙΟ 6 – ΠΑΡΑΓΟΝΤΕΣ ΠΟΥ ΔΕΝ ΕΠΗΡΕΑΖΟΥΝ ΤΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ

v     Το φύλο (αγόρι/κορίτσι)
v     Το χρώμα μαλλιών (ξανθιά/μελαχρινή)
v     Τόπος καταγωγής
v     Η θρησκεία των μαθητών
v     Τα κιλά των μαθητών
v     Η επίδοση των μαθητών

ΚΕΦΑΛΑΙΟ 7 – ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ ΤΩΝ ΟΡΙΩΝ/ΠΕΡΙΟΡΙΣΜΩΝ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ

Όρια:
        Τα αποτελέσματα της ερευνάς μας ισχύουν μόνο για τους μαθητές της Α Λυκείου σχολικό έτος 2007-2008.

Περιορισμοί: Παράγοντες που επηρεάζουν τους μαθητές
Ø      Η τάξη φοίτησης τους.
Ø      Το είδος του ερωτηματολογίου.
Ø      Τα ΜΜΕ
Ø      Η γνώση τους για το φαινόμενο Εκ Νίνιο.


ΜΕΡΟΣ 2 – ΑΝΑΣΚΟΠΗΣΗ ΤΗΣ ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑΣ

        Το σχολικό έτος 2006 -2007 ο Κολόπτας Δημήτρης έκανε μια παρόμοια εργασία με εμένα κα έβγαλε τα παρακάτω αποτελέσματα:
§         Το 94,1 % πίστευε πως όλοι συμβάλλουν στην μόλυνση του περιβάλλοντος σε αντίθεση με το 5,9%.
§         Το 94,1 % πίστευε ότι υπήρχαν τρόποι αντιμετώπισης του φαινόμενου σε αντίθεση με το 5,9%,
§         Το 17,6% δεν συμμετείχε σε καμιά περιβαλλοντική ομάδα σε αντίθεση με το 82,4%.
§         Το 94,1% ενδιαφερόταν για το ότι χωρίς καθαρό περιβάλλον είναι δύσκολο να υπάρχει ζωή σε σύγκρουση με το 5,9%,
§         Το 82,4% θα ενδιαφερόταν να πάρει μέρος σε κάποια περιβαλλοντική ομάδα ενώ το 11,7% όχι.
§         Το 41,2% απάντησε πως δεν είναι φιλικό με το περιβάλλον ενώ το 58,8% απάντησε θετικά.
§         Το 11,7% απάντησε πως μετά από μερικά χρόνια θα υπάρχει καθαρό περιβάλλον, το 29,5% απάντησε αρνητικά ενώ το 58,8% απάντησε μόνο αν ενδιαφερθούν για αυτό.

ΜΕΡΟΣ 3 – Η ΜΕΘΟΔΟΣ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ
ΚΕΦΑΛΑΙΟ 8 – ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ ΤΗΣ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑΣ

Η μέθοδος που χρησιμοποιήθηκε στην έρευνα ήταν η μέθοδος της δημοσκόπησης και η διαδικασία ήταν:
                                        i.            Απόφαση για την έναρξη της έρευνας
                                     ii.            Προκαταρτική διατύπωση σκοπών – υποθέσεων της έρευνας
                                   iii.            Τελική διατύπωση σκοπών – υποθέσεων της έρευνας
                                   iv.            Κατασκευή ερωτήσεων
                                      v.            Διαμόρφωση του ερωτηματολογίου
                                   vi.            Διεξαγωγή της έρευνας
                                 vii.            Καταγραφή απαντήσεων
                              viii.            Στατική επεξεργασία των στοιχείων
                                   ix.            Κατασκευή πινάκων με τα αποτελέσματα
                                      x.            Ερμηνεία αποτελεσμάτων – Συμπεράσματα
                                   xi.            Συγγραφή του κειμένου της έρευνας
α) Το δείγμα:
Η έρευνα διεξήχθη στο τμήμα Α2 της Α Λυκείου Ασσήρου και δόθηκαν ερωτηματολόγια σε όλους τους μαθητές.
β) Τρόπος συλλογής δεδομένων – ερευνητικά μέσα
Το ερευνητικό μέσο που χρησιμοποιήθηκε για τη συλλογή των δεδομένων ήταν το ερωτηματολόγιο το οποίο κατασκεύασα μόνη μου και είχε την παρακάτω μορφή:

 ΕΡΩΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟ

1)    Φύλλο

Αγόρι                        Κορίτσι                

2)    Tόπος κατοικίας


Άσσηρος                 Κριθιά                 Ξυλούπολη               Λαχανάς 

3)    Γνωρίζεις τι είναι το φαινόμενο Έλ Νίνιο?

     Ναι                             Όχι
                                                                                       
4)    Πιστεύεις ότι υπάρχουν τρόποι να αποτρέψουμε το φαινόμενο?


    Ναι                             Όχι              

5)    Πιστεύεις ότι τα Έλ Νίνιο θα απειλήσει πολλούς ανθρώπους?

    Ναι                            Όχι                                                                                 


6)    Γνωρίζεις ποιοι είναι οι παράγοντες δημιουργίας του         φαινόμενου?

        Ναι                               Όχι                                                               

7)    Σε πόσα χρόνια πιστεύεις ότι οι συνέπειες θα είναι εμφανής και τραγικές για τον πλανήτη μας?
 
             5                                  10                                30                               Άλλο

8)    Υπάρχουν τρόποι αντιμετώπισης του φαινόμενου?


        Ναι                                  Όχι                          

9) Πιστεύεις ότι όλοι μας συμβάλλουμε στην εμφάνιση του φαινόμενου και στη μόλυνση του περιβάλλοντος?

      Ναι                             Όχι                     

10) Θεωρείς ότι τα ΜΜΕ επηρεάζουν τη γνώμη  των ανθρώπων για το φαινόμενο Έλ Νίνιο?
Ι9
            Ναι                                   Όχι                                    

Το ερωτηματολόγιο είχε 10 ερωτήσεις από τις οποίες όλες ήταν κλειστού τύπου(προκαθορισμένες απαντήσεις). Στους μαθητές δόθηκαν 16 ερωτηματολόγια και απαντήθηκαν όλα.

γ) Τρόπος επεξεργασίας δεδομένων :

 Η επεξεργασία των δεδομένων έγινε με την περιγραφική στατιστική. Χρησιμοποιηθήκαν πίνακες συχνοτήτων, ποσοστών και ιστογράμματα.

δ) Τρόπος παρουσίασης των ερευνητικών στοιχείων – γραφικές παραστάσεις:

   Η παρουσίαση έγινε με τη βοήθεια ιστογραμμάτων και η κεντρική τάση περιγράφηκε με τη δεσπόζουσα τιμή.




















ΜΕΡΟΣ 4 – ΤΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ

1) Φύλο                  

  
ΦΥΛΟ
ΣΥΧΝΟΤΗΤΑ
ΠΟΣΟΣΤΟ
ΑΓΟΡΙ
9
56,2%
ΚΟΡΙΤΣΙ
7
43,8%
ΣΥΝΟΛΟ
16
100%






2) Τόπος Κατοικίας

ΑΠΑΝΤΗΣΕΙΣ
ΣΥΧΝΟΤΗΤΑ
ΠΟΣΟΣΤΟ
ΑΣΣΗΡΟΣ
6
37,50%
ΚΡΙΘΙΑ
5
31,25%
ΞΥΛΟΥΠΟΛΗ
3
18,75%
ΛΑΧΑΝΑΣ
2
12,50%
ΣΥΝΟΛΟ
16
100%




3) Γνωρίζεις τι είναι το φαινόμενο Ελ Νίνιο?

ΑΠΑΝΤΗΣΕΙΣ
ΣΥΧΝΟΤΗΤΑ
ΠΟΣΟΣΤΟ
ΝΑΙ
8
50%
ΟΧΙ
8
50%
ΣΥΝΟΛΟ
16
100%

  
   


4) Πιστεύεις ότι υπάρχουν τρόποι αντιμετώπισης  του φαινόμενου?



ΑΠΑΝΤΗΣΕΙΣ
ΣΥΧΝΟΤΗΤΑ
ΠΟΣΟΣΤΟ
ΝΑΙ
8
50%
ΟΧΙ
8
50%
ΣΥΝΟΛΟ
16
100%









5) Πιστεύεις  ότι το Ελ Νίνιο θα απειλήσει πολλούς ανθρώπους?

ΑΠΑΝΤΗΣΕΙΣ
ΣΥΧΝΟΤΗΤΑ
ΠΟΣΟΣΤΟ
ΝΑΙ
14
87,50%
ΟΧΙ
2
12,50%
ΣΥΝΟΛΟ
16
100,00%






6) Γνωρίζεις ποιοι είναι οι παράγοντες δημιουργίας του φαινόμενου?

ΑΠΑΝΤΗΣΕΙΣ
ΣΥΧΝΟΤΗΤΑ
ΠΟΣΟΣΤΟ
ΝΑΙ
2
12,50%
ΟΧΙ
14
87,50%
ΣΥΝΟΛΟ
16
100,00%








7) Σε πόσα χρόνια πιστεύεις ότι οι συνέπειες θα είναι εμφανής  και τραγικές στον πλανήτη μας?

ΑΠΑΝΤΗΣΕΙΣ
ΣΥΧΝΟΤΗΤΑ
ΠΟΣΟΣΤΟ
5
4
25,00%
10
5
31,25%
30
0
0%
ΑΛΛΟ
7
43,75%
ΣΥΝΟΛΟ
16
100,00%





8)      Υπάρχουν τρόποι αντιμετώπισης του φαινόμενου?


ΑΠΑΝΤΗΣΕΙΣ
ΣΥΧΝΟΤΗΤΑ
ΠΟΣΟΣΤΟ
ΝΑΙ
14
87,50%
ΟΧΙ
2
12,50%
ΣΥΝΟΛΟ
16
100,00%






9)      Πιστεύεις ότι όλοι μας συμβάλλουμε στην εμφάνιση του φαινόμενου και τη μόλυνση του περιβάλλοντος?




ΑΠΑΝΤΗΣΕΙΣ
ΣΥΧΝΟΤΗΤΑ
ΠΟΣΟΣΤΟ
ΝΑΙ
14
87,50%
ΟΧΙ
2
12,50%
ΣΥΝΟΛΟ
16
100,00%






10)  Θεωρείς ότι τα ΜΜΕ επηρεάζουν τη γνώμη των ανθρώπων για το φαινόμενο Ελ Νίνιο?

ΑΠΑΝΤΗΣΕΙΣ
ΣΥΧΝΟΤΗΤΑ
ΠΟΣΟΣΤΟ
ΝΑΙ
14
87,50%
ΟΧΙ
2
12,50%
ΣΥΝΟΛΟ
16
100,00%




ΜΕΡΟΣ 5 – ΕΡΜΗΝΕΙΑ ΤΩΝ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΩΝ – ΤΑ ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ

ΚΕΦΑΛΑΙΟ 9 – ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ

  Οι μαθητές της Α2 Λυκείου, στην ερώτηση 3: <<Γνωρίζεις τι είναι το φαινόμενο Ελ Νίνιο>>, απάντησαν:
      ΝΑΙ το  50%
      ΟΧΙ το  50%

  Οι μαθητές της Α2 Λυκείου, στην ερώτηση 4 : <<Πιστεύεις ότι υπάρχουν τρόποι να αποτρέψουμε το φαινόμενο>>, απάντησαν:
       ΝΑΙ το 50%
       ΟΧΙ το 50%
    
   Οι μαθητές της Α2 Λυκείου, στην ερώτηση 5: <<Πιστεύεις ότι το Ελ Νίνιο θα απειλήσει πολλούς ανθρώπους>>, απάντησαν:
        ΝΑΙ το 87,50%
        ΟΧΙ το 12,50%

   Οι μαθητές της Α2 Λυκείου στην ερώτηση 6: <<Γνωρίζεις ποιοι είναι οι παράγοντες δημιουργίας του φαινόμενου>>, απάντησαν:
         ΝΑΙ το 12,50%
         ΟΧΙ το 87,50%

   Οι μαθητές της Α2 Λυκείου στην ερώτηση 7: <<Σε πόσα χρόνια πιστεύεις ότι οι συνέπειες θα είναι εμφανής και τραγικές για τον πλανήτη μας>>, απάντησαν:
          5 το 25%
         10 το 31,25%
         30 το 0%
 ΑΛΛΟ το  43,75%

    Οι  μαθητές της Α2 Λυκείου στην ερώτηση 8: <<Υπάρχουν τρόποι αντιμετώπισης του φαινόμενου>>, απάντησαν:
          ΝΑΙ το 87,50%
          ΟΧΙ το 12,50%

   Οι μαθητές της Α2 Λυκείου στην ερώτηση 9: <<Πιστεύεις ότι όλοι συμβάλλουμε στην εμφάνιση του φαινόμενου και τη μόλυνση του περιβάλλοντος>>, απάντησαν:
          ΝΑΙ το 87,50%
          ΟΧΙ το 12,50%

   Οι μαθητές της Α2 Λυκείου στην ερώτηση 10: <<Θεωρείς ότι τα ΜΜΕ επηρεάζουν τη γνώμη των ανθρώπων για το φαινόμενο Ελ Νίνιο>>, απάντησαν:
        ΝΑΙ το 87,50%
        ΟΧΙ το 12,50%



ΚΕΦΑΛΑΙΟ 10 – ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΓΙΑ ΣΥΜΠΛΗΡΩΜΑΤΙΚΕΣ ΕΡΕΥΝΕΣ ΣΤΟ ΜΕΛΛΟΝ ΑΠΟ ΑΛΛΟΥΣ ΕΡΕΥΝΗΤΕΣ

 Η  έρευνα θα μπορούσε να επαναληφθεί και στο μέλλον με:

·        Νέο, εμπλουτισμένο ερωτηματολόγιο
·        Λαμβάνοντας χώρα σε όλο το Λύκειο καθώς και στον σύλλογο των καθηγητών
·        Γίνοντας σύγκριση μεταξύ των κοριτσιών – αγοριών

ΚΕΦΑΛΑΙΟ 11 – ΓΕΝΙΚΕΥΣΗ ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΩΝ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΩΝ

   Από όλη την εργασία, η πλειοψηφία δεν γνωρίζει αρκετές πληροφορίες για το φαινόμενο Ελ Νίνιο και ειδικά για τις καταστροφικέ συνέπειες για τον άνθρωπο. Ένα μεγάλο ποσοστό πιστεύει πως τα ΜΜΕ  επηρεάζουν την γνώμη των ανθρώπων. Οι υποθέσεις σε γενικές γραμμές συνέκλιναν με τα αποτελέσματα.














  






ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ

 Τα λήμματα για το κεφάλαιο 4: Ορισμοί, αντλήθηκαν από την ιστοσελίδα του Internet . Τα αποτελέσματα της εργασίας για το μέρος το δεύτερο τα πήρα από τον Κολόπτα Δημήτρη. 
  




.      

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου